Subject: Re: Harjumaa Topi-Pääsküla 20kv ühendus, IP3628 elektriprojekti kooskõlastuse uuendus
From: "Rait Valgma" <[email-masked]>
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 28 Feb 2024 15:01:03 +0200

Tere

Vastan järjest: kontrollisin kaevikute asukohad ristmeväljal ja
asendiplaanil üle, nüüd peaks sobima. Kanalisatsioonikollektori rajamine
ei ole konfliktis meie projektiga. Asendiplaanil on kajastatud kohad, kuhu
proj. kaablitele jätkumuhvid tehakse. Need tähistatud vastavalt
järjekorrale tähisega "KP JM-00," kus 00 on vastav järjekorranr. Eraldi
muhvimiskaevikud ei näe ette. Kui tulevad tulevikus uued kaablid, siis
lahendatakse see küsimus uue projekti käigus. Vastav info ka asendiplaanil
Saue etapi esimesel (Topi-poolsel) layout-il/lehel.

Torude paigutuse ja tingmärkide selgitus on olemas asendiplaanil tekstina
ja joonisena, layout-is (lehel) tingmärkide selgitustes on lisatud viide,
et "vt. torude paigutusjoonist."

Selgitused puurimistunnelitesse rajatavate trasside kohta on toodud torude
paigutusjoonisel, selgituseks lisasin ka vastava teksti sinna juurde
mõlemale etapile.

Vastavad selgitus on samasse kohta lisatud ka puurimisavade täitmise
kohta. Lisatud on eelnevalt puuduolevad seletuskirjad, katete taastamise
joonis lisatud. Muud täiendused leitavad ka asendiplaanilt samadest
kohtadest.

Kui antud parandused on piisavad, siis saab ehk loodetavasti projekti
kooskõlastatud. Kui leiate, et antud parandused on ebapiisavad, siis palun
edastada mitte-kooskõlastus. Meil ei ole võimalik projekti kooskõlastuste
uuendamise mahus rohkem lahendusi ümber muuta. See läheb algsest mahust
välja. Palun edastage tagasiside esimesel võimalusel.

Projektlahendus leitav lingilt:
<https://stromtec-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/rait_stromtec_ee/Ei-vKR
OTJj5FiuLx1S8VVTUBbPdiRmaXsG2Hoca6ajW3Zg?e=shF5M0> 22-102 TA KK uuendus KP
28 02

Parimat
Rait Valgma
Projekteerija

Stromtec OÜ
+372 5855 9845 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

  _____

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: Wednesday, February 7, 2024 10:50
To: Rait Valgma <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Topi-Pääsküla 20kv ühendus, IP3628 elektriprojekti
kooskõlastuse uuendus

Teie 16.01.2024

Meie 07.02.2024 nr 7.1-2/23/10700-9

Rait Valgma

Stromtec OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

16.01.2024 esitasite kooskõlastamiseks OÜ Keskkonnaprojekt töö nr 198O, IP
3628 „Topi-Pääsküla 20kV ühendus. Jälgimäe küla Saku vald Laagri alevik
Saue vald“, projekti täiendaja: Rait Valgma, Stromtec OÜ projekti
materjalid, mille hulgast võis leida asendiplaanid ning pikiprofiilid.

Tutvunud esitatud materjalidega märgime, et kooskõlastamiseks tuleb
Transpordiametile esitada komplektne projekt (seletuskiri, asendiplaanid,
IKÕ plaanid, katete taastamise osa, pikiprofiilid, taotlus jne)
allkirjastatult.

Lisaks juhime tähelepanu, et kõiki Transpordiameti varasemaid sh
15.11.2023 märkuseid ei ole arvesse võetud, seega palume arvestada ka
varasemate märkustega ning korrigeerida projekti vastavalt.

Oleme läbi vaadanud esitatud asendiplaani ning pikiprofiilid ning esitame
enda poolsed tähelepanekud.

*	Juhime tähelepanu, et asendiplaanil kajastatud kaevikute
paiknemine pole kooskõlas pikiprofiilis kajastatud kaevikutega. Palume
kontrollida kaevikute paiknemist asendiplaanil ja pikiprofiilis ning
vastavalt korrigeerida.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et Transpordiametile teadaolevalt on
K-Projekt AS koostamas Laagri alevikus, Saue vallas projekti töö nr 23053
„DN800 Kanalisatsiooni kollektori projekteerimine“. Antud projektiga on
ristumine Nõlvaku tn, Vanasilla tn, Tallinn-Pärnu-Ikla mnt ristmikul.
Palume arvestada antud projektiga ning selgitada, kas peale antud
kanalisatsioonikollektori paigaldamist on võimalik rajada Topi-Pääsküla
20kV, 110kv maakaabli ühendust. Soovime teada, kas on välistatud, et
kanalisatsioonikollektori rajamine ning maakaablite rajamine ei tekita
ristumisel ehitustöödel takistusi.

*	Palume jätkuvalt juurde informatsiooni kaablite muhvimiste kohta
sh soovime teada, ka muhvimiste puhul on arvestatud ka reservtorudesse
rajatavate 110kV toitekaablite paigaldustega. Kas selleks tuleks
projekteerida vastavad muhvimiskaevikud? Asendiplaanil ning seletuskirjas
kajastada vastav info muhvimiste kohta.

*	Tingmärkides ja asendiplaanil on kajastatud 3W3 ning sisaldades
keskpingekaablit, soovime teada kas keskpingekaabli tähisena tuleks
kajastada W2. Lisaks on tingmärkides kajastatud 1-s torus 3-st paigaldada
keskpingekaabel 240 mm2, mis pole vastavuses allpool oleva ristlõike
joonisega ega asendiplaaniga.

*	Palume kanda antud joonisele ka puurimistunnelite läbimõõt.

Soovime selgust ja selgitust, kas teise puurimistunnelisse rajatakse ka
reservtorud, saatemaandus, sidekaablid? Kui rajatakse siis palume
kajastada vastavalt ka läbilõikel ja asendiplaanil.

Juhul kui ei rajata, siis mis jääb teise puurimistunnelisse? Kas
puurimistunnel jääb tühjaks või millal teine puurimistunnel rajatakse? Kas
puurimistunnelid ei rajata korraga?

Palume üheselt mõistetavalt kajastada (sh ka ajaliselt) nii asendiplaanil
läbilõikel kui ka seletuskirjas.

*	Lisaks palume endiselt kontrollida asendiplaani, pikiprofiili ning
andmete õigsust.

nt K-103 maapinna abs asendiplaanil 35,80, kuid pikiprofiilis 35,90.

*	Pikiprofiilis on tabelis kajastatud tabelis toru kõrgus ülalt (m
ABS), kuid numbriliselt ei ole tegemist abs kõrgustega. Palume
pikiprofiili tabeleid parandada ning andmed üle vaadata.

*	Oleme seisukohal, et projektis tuleb müratõkkeseina asukohas K-38
kuni K-39 vältida surfi rajamist, selliselt mis kahjustaks müratõkkeseina
konstruktsiooni. Lisame, et müratõkkesein kuulub Transpordiametile ning
antud lahenduses kahjustab surfi rajamine müratõkkeseina konstruktsiooni.

Antud K-torude sügavuste tuvastamiseks palume kaaluda teisi võimalusi?

*	Palume korrigeerida K-51 asukohas olevat kaeviku paiknemist,
selliselt et kaevik ei kattuks ega kahjustaks Pärnu mnt 497b uut
ristumiskohta.

*	Palume korrigeerida K-84 asukohas rajatava surfi kontuuri, et
antud asukohas surfimine ei kahjustaks riigitee nr 3737 Urda ühendustee
katendit.

*	Palume võimalusel antud kaevikute paiknemine ühtlustada. Kas antud
asukohta on võimalik projekteerida üks kaevik? Antud kaevikute vahekaugus
on hetkel 5m ning selline lahendus ei tundu teostatav.

*	Palume seletuskirjas ja joonisel kajastada, kuidas toimub antud
lõigus (kollasega) puurimistorude likvideerimine. Kas puurimistorud jäävad
sisse või eemaldatakse peale tööde teostamist või kuidas toimub täitmine?

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis,
seletuskiri, läbilõiked. Riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise
projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“
(MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja
projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti
juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

*	Seletuskirjas palume täpsustada, kuidas tagatakse kinnisel
paigaldamisel tekkinud tühimike täitmine ning lisada juurde tühimike
täitmise tehnoloogiline kirjeldus.

*	Seletuskirjas palume kajastada informatsioon projekti
koostaja/täiendaja kohta. Palume lisada vastavad andmed seletuskirja.

*	Lisame juurde, et riigitee nr 4 teelõik km 13-16 oli ehitustööde
objekt 2017.-2020. aastatel ning teelõik km 13,0-13,7 oli ehitusobjekt
2018.-2021. aastatel. Tuleb arvestada, et riigitee katendile ja kõikidele
väljaehitatud rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja poolne
garantii 5 aastat alates tööde vastuvõtmise kuupäevast.

*	Riigitee nr 3737 teelõik km 0,30 – 0,80 oli taastusremondi objekt
2021 aastal. Tuleb arvestada, et riigitee katendile ja kõikidele
väljaehitatud rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja poolne
garantii 5 aastat alates tööde vastuvõtmise kuupäevast 2021 aastal.

Tallinna linna lõik

*	Palume selgitada, kas Tallinna lõigus toimub maakaabelliinide
rajamine sama metoodikaga nagu seda on projekteeritud Saue valla lõigus,
kuna Tallinna lõigu asendiplaanil pole kajastatud väiksemaid kaevikuid
puurmasina juures. Palume vastavat selgitust või täiendust asendiplaanil.

*	Juhul kui metoodiliselt toimub maakaabelliinide rajamine sarnaselt
Saue valla lõiguga, siis palume seletuskirjas ja joonistel kajastada,
kuidas toimub puurimistorude likvideerimine. Kas puurimistorud jäävad
sisse või eemaldatakse peale tööde teostamist või kuidas toimub täitmine?

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis, katete
taastamise läbilõiked, seletuskiri.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et Saue osa asendiplaanil kattub K-32
paiknemine Tallinna linna info viidaga, kuid Tallinna linna osa
asendiplaanil kattuvus puudub. Palume korrigeerida.

Pärast eelnevalt välja toodud märkustega arvestamist ning projekti
materjalide korrigeerimist palume need esitada Transpordiametile
kooskõlastuse uuendamiseks aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Rait Valgma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 16, 2024 3:46 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Harjumaa Topi-Pääsküla 20kv ühendus, IP3628 elektriprojekti
kooskõlastuse uuendus

Tere

Edastan vastuseks viimasele tagasisidele muudetud projektlahenduse. Leitav
järgnevalt lingilt:
<https://stromtec-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/rait_stromtec_ee/ElJVZk
Qc5k1KiWM9Ncca-KcB93FY-dLraoJ4PKka62eKGQ?e=mb7Qy1> 22-102 TA KK

Parimat
Rait Valgma
Projekteerija

Stromtec OÜ
+372 5855 9845 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

  _____

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, November 15, 2023 14:18
To: Rait Valgma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Harjumaa Topi-Pääsküla 20kv ühendus, IP3628 elektriprojekti
kooskõlastuse uuendus

Teie 23.10.2023

Meie 15.11.2023 nr 7.1-2/23/10700-7

Rait Valgma

Stromtec OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

23.10.2023 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt OÜ
Keskkonnaprojekt töö nr 198O, IP 3628 „Topi-Pääsküla 20kV ühendus.
Jälgimäe küla Saku vald Laagri alevik Saue vald“, projekti täiendaja: Rait
Valgma, Stromtec OÜ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 4 Tallinn - Pärnu – Ikla teemaale
ja kaitsevööndisse.

Tutvunud uuesti esitatud materjalidega märgime, et kõiki Transpordiameti
18.09.2023 ja 29.09.2023 märkusi ei ole arvesse võetud, samuti oleme
tuvastanud uusi asjaolusid. Esitame Transpordiameti poolsed märkused ja
tähelepanekud, mis vajavad korrigeerimist:

Saue valla lõik

*	Juhime tähelepanu, et käesolevaks ajaks projekteerimisel oleva
Juuliku-Tabasalu ühendustee TOPi liiklussõlme perspektiivsest lahendusest
palume arvestada Topi-Pääsküla 20 kV ühenduse projektis riigitee projekti
perspektiivse lahendusega ning vajadusel muuta Topi-Pääsküla projekti
lahendust, et viia see vastavusse riigitee projektiga kavandatule. Antud
lõigus kavandatud puurkaevikud (punasega) palume projekteerida väljapoole
Juuliku-Tabasalu ühendustee TOPi liiklussõlme.

Lisame juurde, et kavandatavate puurkaevikute asukoha muutus on vajalik
seetõttu, et pole teada 110 kV maakaablite paigaldamise aeg ning seega
võib puurkaevikute uuesti rajamine kahjustada Juuliku-Tabasalu ühendustee
TOPi liiklussõlme.

Lisame, et muudatuste osas asendiplaaniliselt, tuleb vastavates lõikudes
koostada uued isikliku kasutusõiguse ala plaanid vastavalt Transpordiameti
juhendi „Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel“ lisas 6
toodud tingimustele ning esitada Transpordiametile koos kooskõlastamiseks
esitatavate dokumentidega.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et Transpordiametile teadaolevalt on
K-Projekt AS koostamas Laagri alevikus, Saue vallas projekti töö nr 23053
„DN800 Kanalisatsiooni kollektori projekteerimine“. Antud projektiga on
ristumine Nõlvaku tn, Vanasilla tn, Tallinn-Pärnu-Ikla mnt ristmikul.
Palume arvestada antud projektiga ning selgitada, kas peale antud
kanalisatsioonikollektori paigaldamist on võimalik rajada Topi-Pääsküla
20kV, 110kv maakaabli ühendust. Soovime teada, kas on välistatud, et
kanalisatsioonikollektori rajamine ning maakaablite rajamine ei tekita
ristumisel ehitustöödel takistusi.

*	Palume juurde informatsiooni kaablite muhvimiste kohta.
Asendiplaanil ning seletuskirjas puudub info elektrikaablite muhvimiste
kohta, palume lisada. Lisaks palume kajastada muhvimiste asukohad
asendiplaanil.

*	Asendiplaani tingmärkides palume kajastada sidekaabli andmed ning
lisaks K-130 tähendust kontrollida, kas tegemist on veetrassi
kaevupunktidega?

Asendiplaanil Saue valla osas pole kajastatud torude paigaldamist lahtisel
meetodil (punane viirutus), kuigi tingmärk on kajastatud ning samuti on
kajastatud lahtine meetod pikiprofiilis. Palume kontrollida ning
korrigeerida ja kajastada lahtine meetod ka asendiplaanil Saue valla osas.

Tingmärkides on kajastatud mikrotoru 3W3 koosseisus ning lisaks on
kajastatud 1-s torus 3-st paigaldada keskpingekaabel 240 mm2, mis pole
vastavuses allpool oleva ristlõike joonisega.

*	Palume kanda antud joonisele ka puurimistunnelite läbimõõt ning
soovime selgitust, kas teise puurimistunnelisse rajatakse ka reservtorud,
saatemaandus, sidekaablid? Kui rajatakse siis palume kajastada vastavalt
ka läbilõikel ja asendiplaanil.

*	Asendiplaanil kajastatud sügavus kirja info on vastuoluline
tekstiviitele ja pikiprofiilile. Palume kirjeldada, mida antud sügavus
kiri tähistab ja kajastada info asendiplaani tingmärkides?

*	Lisaks palume endiselt kontrollida asendiplaani, pikiprofiili ning
andmete õigsust. Pikiprofiilil kajastatud sügavused ei ole kohati
kooskõlas projekteeritavate kaablite asukohas asendiplaanil. Toome välja
mõningad tuvastatud ebatäpsused pikiprofiilis:

K-37 sügavuseks on kajastatud 3,00, kuid profiili ja abs kõrguste järgi on
sügavus suurem;

K-44 sügavuseks on kajastatud 3,60, kuid profiili järgi on sügavus suurem;

K-47 sügavuseks on kajastatud 3,60, kuid profiili järgi on sügavus
väiksem;

K-71 sügavuseks on kajastatud 3,60, kuid profiili järgi on sügavus suurem;

K-102 sügavuseks on kajastatud 3,60, kuid profiili järgi sügavus väiksem;

K-104 sügavuseks on kajastatud 32,14, kuid abs kõrgus on 3,60;

K-109 sügavuseks on kajastatud 3,50, kuid profiili järgi on sügavus
väiksem;

K-103 maapinna abs asendiplaanil 35,80, kuid pikiprofiilis 35,90.

*	Pikiprofiilis on tabelis kajastatud tabelis toru kõrgus ülalt (m
ABS), kuid numbriliselt ei ole tegemist abs kõrgustega. Palume
pikiprofiili tabeleid parandada ning andmed üle vaadata.

*	Võimalusel palume projektis müratõkkeseina asukohas K-38 kuni K-39
vältida surfi rajamist. Antud surfi rajamine kahjustab müratõkkeseina
konstruktsiooni.

Antud K-torude sügavuste tuvastamiseks palume kaaluda teisi võimalusi?

Juhul kui müratõkkeseina asukohas pole võimalik surfide rajamist vältida,
siis palume esitada andmed müratõkkeseina taastamise kohta (joonised,
seletuskiri).

*	Palume korrigeerida K-51 asukohas olevat kaeviku paiknemist,
selliselt et kaevik ei kattuks ega kahjustaks Pärnu mnt 497b uut
ristumiskohta.

*	Palume korrigeerida K-84 asukohas rajatava surfi kontuuri, et
antud asukohas surfimine ei kahjustaks riigitee nr 3737 Urda ühendustee
katendit.

*	Palume võimalusel antud kaevikute paiknemine ühtlustada. Kas antud
asukohta on võimalik projekteerida üks kaevik?

*	Palume seletuskirjas ja joonisel kajastada, kuidas toimub antud
lõigus (kollasega) puurimistorude likvideerimine. Kas puurimistorud jäävad
sisse või eemaldatakse peale tööde teostamist või kuidas toimub täitmine?

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis,
seletuskiri, läbilõiked. Riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise
projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“
(MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja
projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti
juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

*	Seletuskirjas palume täpsustada, kuidas tagatakse kinnisel
paigaldamisel tekkinud tühimike täitmine ning lisada juurde tühimike
täitmise tehnoloogiline kirjeldus.

*	Esitatud seletuskirjas puudub informatsioon projekti
koostaja/täiendaja kohta. Palume lisada vastavad andmed seletuskirja.

*	Lisame juurde, et riigitee nr 4 teelõik km 13-16 oli ehitustööde
objekt 2017.-2020. aastatel ning teelõik km 13,0-13,7 oli ehitusobjekt
2018.-2021. aastatel. Tuleb arvestada, et riigitee katendile ja kõikidele
väljaehitatud rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja poolne
garantii 5 aastat alates tööde vastuvõtmise kuupäevast.

*	Riigitee nr 3737 teelõik km 0,30 – 0,80 oli taastusremondi objekt
2021 aastal. Tuleb arvestada, et riigitee katendile ja kõikidele
väljaehitatud rajatistele ning tehnovõrkudele kehtib ehitaja poolne
garantii 5 aastat alates tööde vastuvõtmise kuupäevast 2021 aastal.

Tallinna linna lõik

*	Palume selgitada, kas Tallinna lõigus toimub maakaabelliinide
rajamine sama metoodikaga nagu seda on projekteeritud Saue valla lõigus,
kuna Tallinna lõigu asendiplaanil pole kajastatud väiksemaid kaevikuid
puurmasina juures. Palume vastavat selgitust või täiendust asendiplaanil.

*	Juhul kui metoodiliselt toimub maakaabelliinide rajamine sarnaselt
Saue valla lõiguga, siis palume seletuskirjas ja joonistel kajastada,
kuidas toimub puurimistorude likvideerimine. Kas puurimistorud jäävad
sisse või eemaldatakse peale tööde teostamist või kuidas toimub täitmine?

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis, katete
taastamise läbilõiked, seletuskiri.

*	Lisaks juhime tähelepanu, et Saue osa asendiplaanil kattub K-32
paiknemine Tallinna linna info viidaga, kuid Tallinna linna osa
asendiplaanil kattuvus puudub.

Pärast eelnevalt välja toodud märkustega arvestamist ning projekti
materjalide korrigeerimist palume need esitada Transpordiametile
kooskõlastuse uuendamiseks aadressile  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet